Friday, August 18, 2006

World Net Daily Forced To Issue 9/11 Hit Piece Retraction

World Net Daily Forced To Issue 9/11 Hit Piece Retraction
"No such comments made by Jones," admits website as another attack exposed for baseless allegations and shoddy research

Paul Joseph Watson/Prison | August 18 2006

Following a radio show debate yesterday in which a 9/11 hit piece article written by Jonathon Moseley for World Net Daily was exposed as containing numerous flaws and baseless allegations, the online news site was later forced to issue a retraction.

One of the most glaring inaccuracies of the article was Moseley's claim that Professor Steven Jones of the 9/11 Truth Scholars, during a conference aired on C-Span, called "for the violent overthrow of the government."

After painstaking analysis of all the tapes from the conference there was no evidence whatsoever that a statement even close to this nature was ever made by Jones.

Following the radio debate, World Net Daily were pressed into issuing the following retraction on their website.

Editor's note, Aug. 17, 2006: In paragraph four of this column, the author makes an assertion about professor Steven Jones' remarks at a 9/11 symposium broadcast by C-SPAN. A review of the program online evidenced no such comments by Jones."

Despite the fact that the claim has been ridiculed and a retraction issued, it can still be read in the fourth paragraph of the article. Since the false claim is potentially damaging to Professor Steven Jones' career - it should be removed altogether.

The last major instance where a retraction to a 9/11 hit piece was issued was in the case of Cinnamon Stillwell's San Francisco Chronicle article in which she claimed that the "whole country witnessed the horrific sight of planes flying into the....Pentagon," an obviously fraudulent claim given that no clear footage of whatever hit the Pentagon was shown on 9/11 or to this day.

"Cinnamon Stillwell's column Wednesday on SFGate originally stated that images of the plane that struck the Pentagon had been seen by the American public. No such images have been made public," read the Chronicle's retraction.

Now we have forced two major websites, one being one of the biggest newspapers in the country, to eat crow and in the case of the journalists concerned, expose themselves as narrow-minded and inept in performing the most basic research skills.

Mistakes mirrored by other large newspapers who seem gung-ho about attacking 9/11 researchers yet seem to struggle when it comes to actually naming them correctly or accurately citing their work.

This latest example of ineptitude on the part of Moseley and World Net Daily only brings their other claims about 9/11 under further scrutiny. If they can't even ascribe the correct statements to the right people, yet use false allegations to try and smear the characters of respected professionals, how can we trust their assertions that 9/11 skeptics are wrong?

The agenda of these individuals is not to research the subject matter and present an honest appraisal of the evidence, it is to zealously savage and try and discredit the 9/11 truth movement. In most cases this isn't because they are on a CIA payroll, it's because any dissenting voice that challenges their cosey world view is an affront to them - and they will go to any lengths to shout us down - including inventing quotes and using them to tar people with.

Unfortunately, their faux pas are as stiflingly obvious as a turd in a punch bowl - and their credibility sinks ever deeper each time they try and pull one of these stunts.

Following a spate of editorials which sought to debunk the 9/11 truth movement and personally attack its progenitors, released on cue almost as if an order went out, this website will continue to defend our friends and colleagues from unfounded personal attacks and also counter any attempts to debunk credible 9/11 evidence.

No comments: